Regnell Hornbrinks julkrönika, en krönika i sitt eget slag...

God jul alla!
Jag tänkte jag kunde summera mitt år så här i juletid. I väntan på Kalle Anka typ... Tror inte att jag hinner summera vid nyår.
Julafton började som vanligt, jag var tvungen att springa ut på Frölunda torg... För min del handlar jul om att ge. Sen råkar jag ju ha en syster som fyller år strax efter jul och en liten tös som börjar på F fyller år samma dag. Nu är julmaten nästan uppäten, svärmor är här och tillvaron är lite förvirrad.
Jag har haft ett fantastiskt år på många sätt och vis. Det finns så mycket gott att hylla. Sigtuna folkhögskola har kommit att bli min fasta punkt i tillvaron. Där finns världens bästa klass med världens bästa lärare. Där finns rutiner och vardag. Men hemma för mig är ju Mölndal och där/här finns världens bästa make! Det är gott att vara hemma ett par dagar.  Det finns vänner och familj i min närhet som jag älskar väldigt högt. För att inte tala om livet i sig självt, det kan vara så underbart. Samtidigt som jag ramlar ner i en del gropar så tar jag mig upp igen.
Nähä, dags att koncentrera sig på julen.
ALLT GOTT ÅT ALLA ALLTID!
/Å,
 

Kommentera här: