Jul ala Fanny och Alexander eller jul ala Regnell/Hornbrink?

God afton alla!
Så är åter en måndag till ända. Idag har vi haft julavslutning med kören, riktigt mysigt och massa god mat. Julen närmar sig med stora steg, vi har massvis att göra. Idag skrev jag klart julkorten, men nu i skrivande stund kom jag på tre till kort att skriva. Jag som hade bockat av det i min att göra lista... Gör om gör rätt... Det känns som att ju mer vi städar ju rörigare blir det... Den här julen gör vi något nytt- vi samlas hos oss i Mölndal. Familjen är liten och för mig är den det viktigaste i livet. Jag drömmer om en jul där alla är samlade och bara trivs. Min syster och jag ska vara finklädda eller i alla fall likadant klädda och sitta under granen i väntan på Kalle Anka. Fast vår gran är en liten plastgran så det kommer ju inte att gå. Vi får mysa i vår soffa istället. Bara mys i långa banor. Vi gillar ju film och för att jämföra jul i filmtermer så vill jag ha en jul som liknar Fanny och Alexanders jul  den var så idyllisk på många sätt och vis men filmen i sig är ju tragisk. Så jag tror vi satsar på jul på vårt vis. Bara inte julen blir som i Tomten är far till alla barnen så kan vi nog sitta nöjda!  En annan klassiker är ju Trolltyg i tomteskogen, idyll, kaos men lyckligt slut!
Allt gott åt alla!
/Å.
 
 
 

Kommentera här: