Nådens år???

God afton alla!
Här om dagen åkte jag genom höstvackert land. Men landet vi bor i är inte vackert längre. Jag sitter i vår stuga i öppet landskap vid havet. Utanför fönstret är det svart. Jag borde hitta några ljus och tända dem för oss alla. Alla vi människor som ska samsas på denna planet. Men vad är det vi gör mot varandra? 
Vi pratade för några dagar sedan om att vi hade haft ett tufft år. Inte för att jag har drabbats så hårt, det finns många i min närhet som har haft och som har det mycket värre. Men jag känner som medmänniska, vad ska jag annars göra? Livet är tydligen inte skapat att vara en dans på rosor, och är det så är se där rosorna fulla med taggar. Jag har inte så mycket mer att säga... jag finns här om ni behöver mig. Jag ska blunda och be och hoppas att det är en bättre värld att vakna upp till imorgon.
Allt gott till alla, alltid!
kram och kärlek!
/Å.
 
 
 

Kommentera här: