Säg JA istället för nja...

Halloj!
Jag har semester! Gott... Men funderar lite... Varför svarade jag inte bara ja på frågan om mitt huvudsyfte med semestern var att gå i kyrkan?! För ärligt talat så är det ju faktiskt det. Att jag sedan träffar vänner och går på Sveriges största loppis kan ju vara skäl nog så goda. Ska semester med svenska ögon sett bara tas när du ska resa utomlands, åka skidor eller gå på konsert eller teater? Jag brukar inte pådyvla någon annan min kristna tro, däremot kan jag säga, "den där Jesus var inte så tokig, trevlig kille har jag hört!" Detta i samband med högtider. Då brukar en del titta lite konstigt på mig. Jag tycker minsann att jag få ha semester under påsklovet av religiösa skäl. Men icke... Ja ja, Gud som haver, jag går på mässa på skärtorsdagen i alla fall!
Allt gott åt alla!
/Å.
 

Kommentera här: