Utan dej

God dag alla!
Livet har varit lite avigt mot mig tycker jag. Men det är bättre nu. Jag saknar dej min vän. Du som kunde trösta, stryka mig över huvudet och säga släck lampan och sov. Det bästa du sa till mig var "du är en av de mest ångestbefriade människor jag vet". Jag kom att tro på det. Du som fanns där och du som såg min nattrskräck. Du som inte alltid sa något utan bara fanns där tills det gick över. Vi kunde sitta i köket tills det blev morgon. Jag, vi kunde inte rädda dej och det gör ont. Men vi ses sen. Då när vi båda är på fri fot. Jag skrev ut lite av våra konversationer… för att minnas och för att de är värda att bevara. Tack för allt min vän! ❤️
- Hej fina fina Åsa!
Dig kan man lita på.
Å-Förhoppningsvis, bara jag själv som tvivlar ibland.
- Sluta tvivla. Släck lampan o sov o skit i sådana dumheter som tvivel. Du är bäst. Punkt slut.
-Hej fina vännen, jo nu är det bra men har varit väl vilt ett tag.
Å- Oj, vad har du hittat på?
- Det bör inte nämnas i skrift.
Å- Ajdå!
- Det sluta med att dom låste in mig i Halmstad.
Å-Där kan man ju oxå behöva vara ibland... Jag var på akuten hela natten i måndags, panikångest... Men det går ju att leva med.
- Panikångest är hemskt, men visst kan man leva med det, bra inställning.
Å- Hur är livet annars?
- Piss.
Å- Tråkigt, här har det oxå varit bättre.
- OK, tråkigt värre då.
Å- Nja, men jag har för mycket att tänka på, hjärnan blir trött.
- Ge fan i att tänk då.
Å- Skulle vara det bästa alternativet, men funkar nog inte... Men jag ska försöka.
- Good girl.

Å- Sov gott! Var rädd om dig.
- Tack Fina Åsa.
Å- Det är viktigt att säga god natt och god morgon! Har en vän som kom att sakna någon som sa god natt och god morgon sen i våras, så då skriver vi God natt till varandra nästan varje kväll. Ingen stor gest men det visar att vi finns där för varann.

-Jätteviktigt.

Allt gott åt alla!

Behöver ni mej, finns jag alltid här!

 
 
 

 

 

 

Kommentera här: