"Alla ska med"

God afton Alla!
Jag samlade ihop lite tankar som jag har delat med mig av tidigare. Jag gör inte det för att visa mig duktig eller säga att jag är bättre än någon annan. jag vill bara visa på hur viktigt det är att vara (med) människa bland andra människor och att vi alla behöver varandra i stort och i smått. sen är jag helt på det klara med att jag inte kan rädda eller hjälpa hela världen eller alla. Men jag vill i alla fall dra mitt strå till stacken. Jag vill påstå att jag vill vara världsmedborgare för hur skulle det se ut om till exempel svenskar bara var villiga att hjälpa svenskar?
 
 Jag är tacksam för att jag har en alternativ säng att vila i, i ett litet hus vid havet då vår lägenhet för tillfället saknar alla de bekvämligheter vi som I-lands människor tror att vi behöver. Det var mörkt ute när vi körde hit... Men vi kom snart in och kunde tända lampan. Jag tänker på dem över hela vår jord som saknar det jag har i överflöd. Jag önskar och ber att jag på något sätt kunde göra mer. Att ord blir till handling. Men i alla fall jag öppnar min dörr för dem som behöver. "Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här".
ALLT GOTT ÅT ALLA! ♥️
Jag återanvänder det här inlägget... Dels för att det är val på söndag och för att det är september och snart bokmässa igen, eller??? Mina egna fördomar kom på skam i lördags när jag sa:Det var massa afrikanska barn där vid kapellet.
Maken svarade:Hur vet du att de var från Afrika? Det var ju barn, de kan ju vara födda i Sverige! Då är de ju svenskar...
Hmm, en tankeställare för en svensk med brunt  skin, svart hår och bruna ögon. Och nej jag skrev inte det här inlägget för att ni ska tycka synd om mig... Jag är en bortskämd svenska född i Thailand. Ingen vet vem min biologiska mamma och pappa är. Det diskuteras ofta att min pappa kan ha varit amerikan. Men i mina ögon är min mamma och pappa två smålänningar. Jag har alltid haft ett svenskt namn förutom mina två första månader i livet. Det är kanske därför jag inte har fått någon broschyr från Alternativ för Sverige?
 
Som sagt jag kan inte hjälpa alla... Idag var jag och lyssnade på min vän Maths Nilsson och hans vän Henrik Orrbeck som har startat upp Fyrbåksexpressen igen. Så hedervärt! Jag har skänkt kläder dit, kläderna kommer gå till hemlösa.
 
Jag stöttar Happy child som driver barnhem i Muang May. Jag gjorde min praktik där och jag är född i Thailand.
 
En tredje organisation som ligger mig varmt om hjärtat är Inte ensam aldrig glömd. Bästa Erik Grönberg har startat denna organisation.
 
Sen finns det hur många andra hedervärda organisationer som helst i vår värld och vårt land...
Hjälp varandra hjälpa!
För som min goda vän Göran så klokt brukade säga, "Ensam är inte stark, ensam är ensam".
 
Allt gott åt alla!
/Å.

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: