Alla därför har ett varför...

God afton alla!
Bläddrar bland gamla blogginlägg och inser att hösten är mörk trots vackra färger. Rubriken ska visa på att du oftast få stå till svars för dina åsikter. Nu tänker jag på varför jag inte firar Halloween. Därför att jag tycker att världen är en mörk och hemsk nog som den är i verkligheten utan att vi som människor ska behöva klä ut oss och skrämma slag på varandra. Ge varandra godis ändå och tänd ljus. Jag anser att Halloween är amerikansk skit och det står jag för! Dessutom har det inget med allahelgona att göra. Det är inte ens samma helg eller datum. Förresten  en del fruntimmer är häxor ändå utan att klä ut sig! Nej då jag är inte bitter! Bara dålig på att ta kritik. För att vara pk och i jämnställdhetens namn, det finns karlar som beter som djälvar utan att klä ut sig oxå! Jag levde länge med att sova dåligt, nu är det ett steg fram och två tillbaka igen.Orka! Drömmer och saknar dem som skänker en gnutta trygghet i en galen värld. 
Nog nu.
Allt gott åt alla.
/Å.
 
 

Kommentera här: