Money makes the world go round... TYP!

God nationaldag alla! Nästan i alla fall...
Dagen var bra ända tills jag parkerade vid affären hemma...
eller det började lite innan det. Ni som känner mig vet att jag gillar att köra bil. 
Det gör visst andra i vårt avlånga land oxå. Men de kör inte så bra som jag! Vilket i sig inte är någon större konst att göra... håll dig till regler och se dig för så brukar det funka.
Jaja nåväl, på parkeringen stötte jag ihop med en äldre dam, hmm inte så gammal men äldre än jag. Hon blev galen!
Hon ville ha alla mina uppgifter men inte lämna sina egna. ALLT var enligt henne mitt fel... nåväl, jag tog hennes regnummer och namn. Visar sig att vi bor i samma stadsdel... bara det att hon bor i ett hus värt miljoner och jag i en hyreslägenhet. Tror nog hon kan betala sin buckla eller skråma på sin bil själv! Men mycket vill väl ha mer... Min bil har en trasig lampa, men det syns knappt så jag bråkar inte. 
Som jag alltid ha hävdat och bekräftar Gaspedalen sitter längst till höger!
Allt gott åt alla, nästan.
/Å.
 

Kommentera här: